4.07.2016

DIY#3 - Szczurkowe kolczyki

 

Niedawno przypomniało mi się, że mam jeszcze folię do wyrobu biżuterii ze szkicownika Pyjama Party - pomyślałam, że tym razem stworzę z niej kolczyki, a przy okazji tutorial na bloga. Przepraszam za słabej jakości zdjęcia, ale podczas robienia tutorialu zaczęło padać.


Do wykonania potrzebne będą:
  • Folia Shrink it! (lub inna folia tego typu)
  • Papier ścierny (jest dołączony do folii Shrink it!)
  • Cyrkiel, szablon koła (nie obowiązkowo)
  • Ołówek i gumka
  • Długopis, najlepiej czarny
  • Kredki
  • Nożyczki
  • Dziurkacz
  • Zapięcia do kolczyków
  • Piekarnik
 

Na początek papierem ściernym przecieramy folię, aby była matowa i dało się po niej rysować.

Następnie ołówkiem rysujemy dwa identyczne koła - możemy użyć do tego cyrkla lub szablonu koła z zestawu Shrink it!, lecz nie jest to konieczne.

Kiedy koła są już gotowe, szkicujemy na nich szczuraki. Ja inspirowałam się naklejkami, które dostałam od koleżanki. Pamiętajcie, że u góry trzeba zostawić trochę miejsca na dziurkę.

Poprawiamy szkice długopisem, po czym wymazujemy je gumką.

Nadszedł czas na pokolorowanie szczurków - nie polecam mocno dociskać kredek, ponieważ po upieczeniu kolory stają się 2-3 razy intensywniejsze.

Wycinamy naszą biżuterię, pamiętajmy o zrobieniu dziurek dziurkaczem na górze projektów.
 
Teraz nagrzewamy piekarnik do 180 stopni i na kawałku tektury pieczemy kolczyki, dopóki nie skurczą się i nie wyprostują. Radzę cały czas być w gotowości, ponieważ dzieje się to bardzo szybko.

Po wystygnięciu biżuterii zakładamy zapięcia i kolczyki gotowe. 

Robiliście kiedyś biżuterię z tej folii? Co o niej sądzicie?

9 komentarzy :

  1. O!Dzięki Rati!Akurat wczoraj kupiłam ten szkicownik.Zrobiłam kolczyki ze szczuraskami i świnkami morskimi(to znaczy dopiero narysowałam,później będę piec).Tobie wyszły bardzo ładnie:)
    Chciałabym kupić szkicownik Shrink it! ale muszę go gdzieś znaleść
    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam mnóstwo biżuterii zrobionej z tej Magicznej folii.Kolczyki wyszły Ci cudownie i już biorę się do roboty:)
    MWerka

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne kolczyki. Nigdy nie robiłam nic tym sposobem - muszę kiedyś spróbować ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne kolczyki :D takie szczurowe 8)

    Pozdrawiam i zapraszam na: mischotta.blogspot.ocm

    Mischotta

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis!
    Gdzie kupiłaś tą folie ,bo nie mogę jej znaleść:(((((

    Madzia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja folia była w zestawie ze szkicownikiem Lilla Lou Pyjama Party, kupiłam go w Inmedio. Koleżanki jednak zamawiały go przez internet z tej strony:http://lillalou.sklep.pl/sklep/designer/pyjama-party/

      Usuń
  6. Nigdy sama nie robiłam biżuterii, to znaczy jeżeli chodzi o kolczyki, bo jak byłam mała robiłam sobie sama bransoletki z gotowych zestawów. Bardzo ładne, podziwiam cię za dokładność i cierpliwość do takich małych drobinek :) efekt bardzo udany, coś mi się wydaje że widziałam gdzieś już podobne szczurki :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne kolczyki! <3
    Takie własnoręcznie wykonane bardziej cieszą niż te ze sklepu.
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne*.*
    Mi się nie udały :(
    Aguś<3

    OdpowiedzUsuń

Bo każdy komentarz, bez wyjątku to dla mnie wielka motywacja.

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.